středa 13. listopadu 2013

DIY : výrobky z FIMO hmoty

FIMO různých barev
už delší dobu si chci znovu začít roztahovat ucho (jsem na 10mm). je mi ale líto vyhazování peněz za roztahováky, které máte jen přechodně než se dostanete na požadovanou velikost ucha pro tunel či plug. a tak bez dlouhého rozhodování u mě opět vyhrálo FIMO. objednávku jsem vytvořila na webu tvorilci.cz, kde jsem se rozhodla pro FIMO v barvě šampaňského, protože se zdálo, že nejvíce podobá tělové barvě. 56g balíček tu stojí 48 Kč (bez poštovného) a to se s cenou roztahováků nedá srovnat. nehledě na to, že z tohoto množství si jich vyrobíte mnohem víc než jeden! na dva 14mm jsem spotřebovala cca 2/5 balíčku :)

nějaká ta definice: FIMO je kvalitní modelovací hmota podobná moduritu. po krátkém hnětení v ruce se stává měkkou a poddajou a dá se lehce vymodelovat v podstatě čímkoli. hotový výrobek se vypéká v troubě na 110°C po dobu 20-30 minut, nebo je lze 20 minut vařit ve vodě.

před vypékáním / before bake
stejně jako kdysi jsem zvolila vypékání v troubě. vzhledem k tomu, že FIMO je po chvílí hnětení strukturou opravdu jako modelína, zvládne s ní modelovat každý. já jsem odlomila kousek, chvíli hnětla v ruce a pak jsem použila hladkou plochu pravítka k vymodelování kuželů s tupou špičkou, stačilo jen kontrolovat průměr podstavce jestli vyhovuje mým požadavkům na velikost roztahováků. pokud je průměr moc malý stačí přidat víc hmoty, popř. po délce roztahovák stlačit k sobě (tím se průměr zvětší) a při modelování tolik nepřitlačovat pravítkem. v opačném případě je nejsnadnější pravítkem více přitlačit a roztáhnout hmotu více do délky. poté co jste spokojeni stačí už jen strčit výsledek na kus pečícího papíru na plech a rovnou do trouby. 
NEDOPORUČUJI se při vypékání vzdalovat. chce to troubu čas od času otvírat a vyvětrávat dým :D ano, je to normální a nelekejte se toho. 
doba pečení závisí na velikosti výrobku, ale rozhodně by neměla přesáhnout 30 minut! během vypékání a vyvětrávání dýmu můžete produkty otáčet (mě se víc vypékaly seshora, pokud uvidíte, že jsou rovnoměrně vypečené otáčet nemusíte). 
při vypékání nečekejte až hmota ztvrdne, proto dodržujte dobu pečení a odhadujte podle odstínu. hmota tvrdne až po vyndání z trouby a následném vychladnutí. 

po vypékání / after bake

nejsem moc jen typ slečny "mámdomaplnoušperkovničkuřetízkůanaušnic" takže víc s hmotou kouzlit asi nebudu, ale před chvilkou jsem našla na jiném blogu, že slečna si z něj dělala knoflíčky, takže kdo ví co mě třeba ještě napadne ... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat